کهکشان بی رنگ
 
 

در این پست فواید بی نظیری از سرکه سیب را برای شما معرفی کرده ایم:

۱- متوقف کردن سکسکه

به هنگام سکسکه، خوردن یک قاشق چای خوری سرکه سیب به دلیل مزه ترش آن به متوقف کردن آن کمک می کند.

۲- دندان های سفیدتر

اگر می خواهید دندان هایی سفیدتر داشته باشید، غرغره کردن سرکه سیب در صبح توصیه می شود. سرکه سیب به از بین بردن لکه ها، باکتری های دهان و لثه و سفید کردن دندان ها کمک می کند. بعد از غرغره کردن مانند روزهای معمولی مسواک بزنید. دندان های خود را یک بار در هفته در صورت امکان با جوش شیرین بشویید، این کار نیز برای از بین بردن لکه ها و سفید شدن دندان ها موثر است. شما همچنین می توانید از نمک به عنوان خمیردندان جایگزین استفاده کنید. اگر لثه های شما احساس نرمی دارند به مسواک زدن با نمک در هر روز ادامه دهید.

۳- رفع مشکلات معده

اگر مشکل معده شما مشکلی باکتریایی باشد یک جرعه از آب سرکه سیب به خاطر خاصیت آنتی بیوتیکی آن می تواند کارساز باشد. برخی از کارشناسان ادعا می کنند که سرکه سیب حاوی پکتین است که می تواند به تسکین اسپاسم روده کمک کند.

۴- از بین بردن خستگی تمرین های ورزشی

انجام تمرین های ورزشی باعث ساخت اسید لاتیک در بدن می شود، و ایجاد خستگی می کند. گاهی نیز، این اسید به واسطه استرس های شدبد در بدن تولید می شود. اما اسیدهای آمینه در سرکه سیب مانند یک پادزهر عمل می کنند. سرکه سیب حاوی پتاسیم و آنزیم هایی است که احساس خستگی شما را رفع می کند. دفعه بعد که احساس خستگی کردید یک یا دو قاشق از سرکه سیب را با یک لیوان آب یا یک لیوان نوشیدنی سرد مخلوط کرده و نوش جان کنید و منتظر تاثیر شگفت انگیز آن بمانید.

۵- پیشگیری از سوء هاضمه

برای پیشگیری از سوء هاضمه، خوردن مقداری سرکه سیب، قبل از غذا را امتحان کنید. اگر می دانید که بعد از خوردن غذا احساس پشیمانی خواهید کرد این درمان سنتی را امتحان کنید. یک قاشق چایخوری عسل و یک قاشق چایخوری سرکه سیب را با یک لیوان آب گرم مخلوط کنید و ۳۰ دقیقه قبل از وعده غذایی بنوشید. دیگر از خوردن غذا احساس پشیمانی نخواهید کرد.

۶- جلوگیری از گرفتگی عضلات پا در شب

با اضافه کردن دو قاشق غذا خوری سرکه سیب و مقدار کمی عسل به یک لیوان آب و خوردن آن در شب از گرفتگی عضلات پا در شب جلوگیری کنید. مدت کوتاهی پس از مصرف این مقدار سرکه سیب، دیگر از گرفتگی های دردناکی که شب هنگام برای شما پیش می آیند، خبری نخواهد بود.

۷- رفع گرفتگی بینی

یک قاشق چایخوری سرکه سیب را در یک لیوان آب مخلوط کنید و بنوشید. اینکار به از بین رفتن گرفتگی بینی شما کمک می کند.

۸- کاهش گلو درد

به محض اینکه احساس سوزش در گلوی خود کردید یک مقدار سرکه سیب بنوشید. این سرکه به از بین بردن عفونت کمک زیادی خواهد کرد زیرا که میکروب ها در محیط اسیدی سرکه دوام نمی آورند. کافی است یک چهارم فنجان سرکه سیب را با یک چهارم فنجان آب گرم مخلوط کنید و هر ساعت یک بار غرغره کنید.





به گزارش پرشین وی به نقل از خانواده سبز ، زرده تخم‌مرغ جايگزين مناسبي براي داروهاي گران‌قيمت آكنه مي‌تواند، باشد. زرده را از سفيده جدا كنيد و كنار بگذاريد. آن قدر زرده را بزنيد تا رنگ آن روشن شود و پف كند، يك تكه پنبه برداريد و آن را روي قسمت‌هاي پر آكنه بدن‌تان بماليد. صبر كنيد تا داروي معجزه‌آسا خشك شود، سپس آن را با آب سرد بشوييد.



نتایج تحقیقات دانشمندان آمریکایی نشان داده است که شیر همانند “بنزین” مغز نقش مهمی در پیشگیری یا آهسته کردن فرایند زوال نورولوژیکی ایفا می کند.

 

نوشیدن حداقل یک لیوان شیر در روز ذهن و عملکرد حافظه را بهبود می بخشد و می تواند از زوال نورولوژیکی پیشگیری کرده یا فرایند آن را آهسته تر کند.

 

دانشمندان دانشگاه “ماین” به منظور دستیابی به این نتایج، کارایی مغزی بیش از ۹۰۰ مرد و زن بین ۲۳ تا ۹۸ سال را با تجویز تستی که در آن ۸ پارامتر کلیدی مختلف را ارزیابی می کرد اندازه گیری کردند.

 

این محققان دریافتند کسانی که شیر یا فراورده های لبنی بیشتری مصرف می کردند به طور قابل توجهی نتایج بهتری به دست آوردند. به خصوص، نسبت به کسانی که شیر نمی نوشیدند، افرادی که این نوشیدنی را مصرف می کردند ۵ برابر با خطر کمتری در انجام اشتباه تستها مواجه بودند.

براساس گزارش eMaxHealth، نتایج این یافته ها به بیانی ساده نشان می دهد که یک تغییر ساده در سبک زندگی و روش تغذیه می تواند به یک فرصت بزرگ برای به تاخیر انداختن یا پیشگیری از اختلال در عملکرد نورونها تبدیل شود.



شرق: اگر به اخبار و تازه‌های علمی پیرامون مواد غذایی دقت کنید، متوجه خواهید شد که خوراکی‌ها و مکمل‌های رژیمی همه کار می‌کنند از افزایش تمرکز گرفته تا تقویت حافظه و دقت و حتی عملکردهای مغزی.
اما آیا در واقعیت هم همین‌طور است؟ هیچ شکی نیست که با بالارفتن سن، بدن نیز پیر و فرتوت می‌شود. اما مطمئن باشید با رژیم غذایی مناسب می‌توان مغزی سالم با عملکرد بالا حتی در دوران پیری داشت به شرط اینکه انتخاب غذاها و نوشیدنی‌هایتان هوشمندانه باشد.

کافئین و هوشیاری

هیچ معجزه‌ای نمی‌تواند IQ را بالا ببرد و شما را باهوش‌تر کند؛ اما برخی مواد نظیر کافئین انرژی‌بخش بوده و به دقت و تمرکز بیشتر منجر می‌شود. کافئین در شکلات، نوشابه‌های انرژی‌زا و برخی داروها یافت می‌شود و بدون هیچ تردیدی شما را کاملا هوشیار و بیدار می‌کند- اگرچه اثر آن کوتاه‌مدت است – و یادتان باشد که همیشه بیشتر، اثر بهتر ندارد: کافئین زیاد شما را ناراحت، عصبی و وحشت‌زده می‌کند.

شکر و افزایش هوشیاری

شکر بهترین منبع غذایی برای مغز است، البته نه شکری که روی میز غذاخوری‌تان است بلکه گلوکز، همان ماده‌ای که بدن با سوزاندن شکر و کربوهیدرات‌هایی که می‌خورید، تولید می‌کند. برای همین است که یک لیوان نوشیدنی شیرین برای مدت کوتاهی حافظه، فرآیندهای فکری و توانایی ذهنی شما را تقویت می‌کند.
توجه داشته باشید مصرف خارج از قاعده شکر باعث صدمه به حافظه و دیگر اعضای بدن می‌شود. نه اینکه اصلا شکر نخورید، همیشه جانب احتیاط را رعایت کنید.

صبحانه، سوخت مغز

عادت کرده اید بدون صبحانه خوردن از خانه بیرون بروید؟ مطالعات انجام شده حاکی از نقش ارزنده صبحانه در بهبود کوتاه‌مدت حافظه و توجه است. دانش‌آموزانی که صبحانه می‌خورند، بازده درسی بالاتری دارند. از نظر پژوهشگران غلات کامل، لبنیات و میوه از بهترین سوخت‌های مغزی به شمار می‌روند. اما باز هم میانه‌روی فراموش نشود، چرا که به نظر می‌رسد صبحانه پرکالری مانع تمرکز می‌شود.

ماهی، غذای ویژه مغز

ماهی یک منبع پروتئینی بسیار عالی و یکی از بهترین تقویت‌کننده‌های مغز است و این همه را مدیون اسیدهای چرب امگا ۳ است که برای عملکرد و تکامل مغز ضروری است. این چربی‌های سالم، قدرت حیرت‌انگیزی در تقویت مغز دارند: هرچه محتوای اسیدهای چرب امگا۳ در رژیم غذایی بالاتر باشد، ریسک فراموشی و سکته کمتر است، روند زوال مغزی آهسته‌تر می‌شود و با بالا رفتن سن، نقش مهمی در افزایش عملکرد حافظه بازی می‌کند. خوردن دو وعده ماهی در هفته برای سلامت مغز و قلب ضروری است.

شکلات و آجیل روزانه

آجیل و مغز دانه‌ها منبع غنی از ویتامین E به شمار می‌روند، آنتی‌اکسیدانی که موجب کاهش زوال ادراکی با بالا رفتن سن می‌شود. شکلات تلخ هم حاوی خواص آنتی‌اکسیدانی قدرتمند و محرک‌های طبیعی مانند کافئین است که تمرکز و دقت را زیاد می‌کند.
قدری شکلات و آجیل در برنامه روزانه غذایی خود بگنجانید تا بدون مصرف کالری، چربی یا شکر بیش از اندازه، نیازهای بدن خود را برآورده باشید.

آووکادو و غلات کامل

تمامی اندام‌های بدن خصوصا قلب و مغز به سیستم جریان خون بدن متکی هستند. رژیم سرشار از غلات کامل و میوه مانند آووکادو ریسک ابتلا به بیماری‌های قلبی – عروقی را کم کرده و کلسترول بدن را کاهش می‌دهد؛ در نتیجه ریسک انباشت پلاک کاهش یافته و جریان خون تقویت می‌شود. در نهایت هم سلول‌های مغزی عمری طولانی‌تر خواهند داشت.
غلات کامل مانند ذرت بوداده و گندم کامل فیبر و ویتامین E رژیم غذایی را تامین می‌کنند و آووکادو هم گرچه چرب است اما چربی آن خوب است و به جریان خون بهتر کمک می‌کند.

فواید رژیم سالم

شاید تکراری باشد اما حقیقت دارد: اگر رژیم غذایی فاقد مواد غذایی ضروری باشد، توانایی دقت شما کاهش می‌یابد. زیاده از حد یا کم خوردن هر دو توانایی تمرکز را با اختلال مواجه می‌کند. بعد از یک وعده غذایی سنگین، احساس سنگینی و تنبلی می‌کنید، در عین حال گرسنگی کشیدن نیز درد و سوزش معده به دنبال دارد.
مغزتان را تقویت کنید: از همه نوع غذاهای کامل و سالم در رژیم غذایی خود سود جویید.

ویتامین‌ها، موادمعدنی و مکمل‌ها

قفسه‌های داروخانه‌ها مملو از مکمل‌هایی است که نقش آن تامین سلامتی است. گرچه آگاهی از قدرت تقویت‌کننده انواع مکمل‌های ویتامین‌های B، C و E، بتاکاروتن و منیزیوم روی عملکرد مغز بسیار نویدبخش است اما مکمل‌ها فقط زمانی برای فرد مفید هستند که رژیم‌غذایی فاقد آن ماده غذایی خاص باشد.
خوشبینی پژوهشگران در رابطه با ترکیبات جینسنگ، جینکو، ویتامین‌ها، موادمعدنی و گیاهان دارویی و تاثیر آنها روی مغز توأم با احتیاط است.



مصرف پروتئین سویا منجر به کاهش کلسترول بد خون و افزایش کلسترول خوب خون می شود.

 

دکتر فروزان صالحی، کارشناس دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: روغن زیتون، مغزها و دانه ها، حاوی نوعی از اسیدهای چرب هستند که اگر به میزان متوسط استفاده شوند به کاهش سطح کلسترل بد خون کمک می کنند.

 

وی افزود: میوه ها و سبزی ها حاوی ویتامین های آنتی اکسیدان (ضد سرطان)، مواد معدنی و مواد مغذی مفیدی هستند که سبب متوقف کردن آسیب به دیواره رگ ها و در نتیجه کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی می شوند.

 

دکتر صالحی با اشاره به این که سبزیجات و میوه ها دارای ویتامین زیاد و فیبر بالا هستند، ‌تصریح کرد: میوه ها و سبزی ها جزو مهمی از یک رژیم غذایی سالم هستند که مصرف روزانه و به مقدار کافی آنها می تواند نقش مهمی در پیشگیری و درمان بیماری های مزمنی چون دیابت نوع ۲، بیماری های قلبی عروقی، سکته مغزی، سرطان و چاقی داشته باشد.

 

به گفته وی، نان های سبوس دار از جمله بربری، سنگک و نان جوی سبوس دار حاوی ویتامین B زیاد بوده و کاهش دهنده چربی خون نیز هستند.

 

کارشناس دفتر بهبود تغذیه جامعه گفت: بهترین روغن برای افراد مبتلا به بیماری های قلب و عروق، روغن مایع ذرت و آفتابگردان برای پخت غذا و خصوصاً روغن کانولا و روغن زیتون روی سالاد است .

وی با بیان این که مصرف ماهی نقش مهمی در حفظ و ارتقای سلامت قلب و عروق قلب دارد،‌ ابراز داشت: فقط ماهی هایی که کباب می شوند و یا با بخار پخته می شوند می توانند موجب سلامتی قلب و عروق شوند، در حالی که ماهی سرخ شده در روغن و در حرارت بالا از این نظر، بی خاصیت خواهد بود.




کیوی به علت خواص بالا و میزان کم قند به عنوان بهترین میوه زمستانی برای افراد دارای اضافه وزن و دیابتی ها به شمار می آید.

 

دکتر احمدرضا درستی گفت: قند موجود در کیوی که از مقدار کمی فروکتوز و گلوکز تشکیل شده به آرامی در بدن متابولیز می‌شود؛ بنابراین برای افراد دارای اضافه وزن و دیابتی نیز مفید است. همچنین فیبر و املاح این میوه به سلامت دستگاه گوارش کمک شایانی می‌کند و تامین کننده بخشی از فیبر مورد نیاز بدن است.

 

 

 

وی با بیان اینکه کیوی از جمله میوه‌هایی است که انرژی کمی دارد؛ به طوری که در ۲۰۰ گرم از آن تنها ۱۰۰ کیلو کالری انرژی یافت می‌شود و به همین دلیل می‌توان در رژیم‌های کم کالری از آن استفاده کرد افزود: همچنین کیوی از ویتامین C بالایی برخوردار است و می‌تواند تمام ویتامین مورد نیاز بدن و حتی بیشتر از آن را تامین کند به علاوه پتاسیم موجود در این میوه نیز نسبتا بالا است و حدود یک چهارم پتاسیم مورد نیاز بدن را داراست.

 

 

 

 

  درستی تاکید کرد: برای تامین پروتئین موردنیاز بدن نمی‌توان به کیوی اکتفا کرد یا آن را تامین کننده بخشی از پروتئین مورد نیاز داشت؛ چرا که میزان پروتئین در این میوه ناچیز بوده و تنها حدود یک درصد از آن است.

 

متخصصان غذایی بر این عقیده اند که برای پیش گیری از تب، ناراحتی های معده، بی حالی؛ خستگی، سرفه های شدید و زکام که در وجود باکتریها بروز می کند، مصرف ۱۵۰ میلی گرم ویتامین C که در میوه کیوی یافت می شود؛ بهترین راه است. کیوی سیستم حفاظتی بدن را نیز تقویت و از بروز سرطان جلوگیری می کند.



یک شنبه 2 بهمن 1390برچسب:, :: 20:9 ::  نويسنده : رحمانی

یک کارشناس تغذیه در خصوص خواص دارویی زنجبیل می گوید: زنجبیل دارای خاصیت ضد لخته شدن خون بوده و کلسترول خون را کاهش می دهد  که این می تواند برای پیشگیری از بیماری‌های قلبی و عروقی مفید باشد.

 

یوسف نقیایی گفت: زنجبیل از گیاهان دارویی است که سابقه مصرف آن به چندین قرن پیش برمی گردد و هر صد گرم آن حاوی ۷۰ کالری بوده که عمده آن به خاطر وجود کربوهیدرات موجود در آن است البته در آن مقدار ناچیزی پروتئین و فیبر هم وجود دارد.

 

وی افزود: اگر زنجبیل به صورت آسیاب شده و پودر استفاده شود، مقدار انرژی آن بسیار افزایش یافته و به میزان ۳۰۰ کیلو کالری می رسد و حاوی پتاسیم بالایی خواهد بود.

 

وی افزود: زنجبیل خاصیت ضد نفخ و ضد التهاب دارد و در درمان زخم معده نیز استفاده می شود. همچنین حاوی مواد آنتی اکسیدانی بوده و به همین علت در پیشگیری از بروز برخی سرطان ها خصوصا سرطان دستگاه گوارش بسیار مناسب است.

این کارشناس تغذیه درباره موارد منع مصرف زنجبیل بیان کرد: مصرف زنجبیل برای کودکان زیر ۲ سال توصیه نمی شود. همچنین به دلیل احتمال تداخل با داروهای رقیق کننده خون مثل وارفارین بهتر است استفاده نشود.



شنبه 1 بهمن 1390برچسب:, :: 7:48 ::  نويسنده : رحمانی

تغذیه سالم در دوران بارداری اهمیت زیادی دارد، زیرا هر نوع ماده غذایی که مصرف شود به طور مستقیم روی سلامت جنین تاثیر می گذارد. پس از تولد نوزاد که سیستم ایمنی ضعیفی دارد، نیز تغذیه همچنان از اهمیت خاصی برخوردار است.


از آن جا که بیشتر وزن نوزاد از آب تشکیل شده، لازم است نوزاد آب کافی دریافت کند. شیر مادر یا شیر معمولی، حاوی مواد مغذی است که برای حفظ سلامت نوزاد مفید است. البته ثابت شده است که شیر مادر علاوه بر رفع تشنگی و تامین میزان مفید لاکتوز، چربی لازم را تامین می کند. در ۶ ماه اول شیر مادر برای تغذیه نوزاد کافی است. پس از ۶ماهگی می توان غذاهای جامد و مایعات دیگری به برنامه غذایی کودک اضافه کرد. اما غذای اصلی کودک باید همچنان شیر باشد.

 

 

بیشتر نوشیدنی ها به جز آب دارای قند است که برای سلامت کودک مضر است. همچنین نباید برای مدت طولانی از پستانک استفاده شود، زیرا به پوسیدگی دندان و اختلال گفتاری منجر می شود. آب که بهترین جایگزین مایعات است از بروز یبوست و اسهال نیز پیش گیری می کند. کمبود آب باعث معده درد و بروز عفونت های شدید در کودک می شود.

 

 

بنابراین مصرف بالای آب کودکان را در مقابل بیماری های متعدد محافظت می کند. اما در صورتی که تمایل دارید آب میوه به برنامه غذایی آن ها اضافه کنید، لازم است به نکته های زیر توجه کنید تا از عوارض جانبی آن پیش گیری شود.

 

 

* از آب میوه های ۱۰۰ درصد طبیعی دارای قند طبیعی استفاده شود. هر یک قسمت از آب میوه تازه را با ۱۰ قسمت آب جوش مخلوط کنید و بگذارید خنک شود.

 

 

* نوشیدنی های حاوی شیرین کننده غیرطبیعی مانند ساکاروز برای کودکان زیر ۳سال توصیه نمی شود.

 

 

* آب میوه های بازاری را که سرشار ازمواد شیرین کننده، نگه دارنده، طعم دهنده و رنگ است، از رژیم غذایی کودک حذف کنید.

 

 

* از نوشیدنی های گازدار که باعث پوسیدگی دندان می شود، پرهیز کنید.

 

 

* قبل از یک سالگی، از شیر گاو برای تغذیه کودک استفاده نکنید.

 

 

* آب جوشانده و خنک شده را بین وعده های غذایی به کودک بدهید.

 

 

* نوشیدنی های شیرین را هرگز در شیشه به کودک ندهید.

 

 

* از دادن شیر در حالی که کودک دراز کشیده است، بپرهیزید.

 

 

* پس از ۱۲ماه، شیشه را از او بگیرید.

 

* آب میوه تازه را با صبحانه یا بین وعده های غذایی به کودک بدهید.



شنبه 24 دی 1390برچسب:, :: 10:44 ::  نويسنده : رحمانی

مواد غذایی‌ که در این مقاله معرفی می‌ شوند باعث کنترل قند خون شده و به شما احساس سیری طولانی مدتی می‌دهد. برای همین جلوی اشتها را گرفته و به لاغری و زیبایی اندام شما کمک می‌کند.

کلم قرمز

در طول قرن‌ها مردم و به ویژه کشاورزان از کلم به عنوان یک ماده غذایی اصلی و مفید استفاده کرده‌اند. اما امروزه سبزیجات متنوع دیگر جای کلم را گرفته‌اند. باید بدانید کلم کم کالری (هر نصف فنجان حاوی ۱۶ کالری) و سرشار از فیبر است. برای همین یک ماده غذایی لاغر کننده‌ی جادویی به شمار می‌رود. کلم و به ویژه کلم قرمز سرشار از ویتامین C است و از خطر ابتلا به بیماری دیابت پیشگیری می‌کند. این کلم سرشار از رنگدانه‌ی آنتوسیانین است که به نظر می‌رسد باعث تحریک ترشح انسولین می‌شود.

میزان مصرف: روزانه نصف فنجان کلم پخته یا یک فنجان کلم خام.

سیب

سیب سرشار از فیبرهای حلال است و می‌تواند میزان قند خونتان را ثابت نگه دارد. یک عدد سیب متوسط حاوی ۴ گرم فیبر به ویژه پکتین است که می‌تواند میزان کلسترول را کاهش دهد.

برای افرادی که می‌خواهد شکمی تخت داشته باشند توصیه می‌شود که روزانه ۳ عدد سیب میل کنند. نتایج پژوهش‌های متعدد نشان می‌دهد مصرف سیب نه تنها باعث کاهش وزن در زنان می‌شود بلکه میزان گلیسمی خون آن‌ها را نیز کاهش می‌دهد. توصیه می‌کنیم سیب را پوست میل کنید.

میزان مصرف: روزانه یک عدد سیب میل کنید. سیب حاوی ۸۰ کالری است و یک عصرانه‌ی ایده آل محسوب می‌شود.

دارچین

محققان به این نتیجه رسیده‌اند که دارچین باعث کاهش گلیسمی خون می‌شود. در واقع بعضی از ترکیبات طبیعی موجود در این ادویه‌ی معطر مانند انسولین عمل می‌کند و باعث می‌شود سلول‌ها گلوکز را جذب کرده و از آن به عنوان منبع انرژی استفاده کند و گلیسمی خون را کاهش دهد.

مصرف روزانه یک چهارم یا نصف یک قاشق چای‌خوری کافی است تا میزان قند خون به میزان ۱۸ تا ۲۰ درصد کاهش یابد. این ادویه همچنین میزان کلسترول بد LDL بیماران دیابتی را به میزان ۷ تا ۲۷ درصد کاهش می‌دهد.

میزان مصرف: روزانه نصف قاشق چای‌خوری دارچین مصرف کنید. این میزان برای بهره‌مندی از خواص آن کافی است. اما اگر شما از طرفداران این ادویه‌ی معطر هستید می‌تواند تا یک یا دو قاشق چای‌خوری در روز نیز مصرف کنید.

توجه داشته باشید که در مصرف دارچین نیز دچار افراط نشوید زیرا در صورت زیاده‌روی ترکیبات موجود در آن باعث مسمومیت می‌شود.

تخم مرغ

اگر یک ماده‌ی غذایی وجود داشته باشد که به اصطلاح سابقه‌اش خراب باشد همین تخم مرغ بخت برگشته است. تخم مرغ یکی از منابع پروتئین است. این ماده‌ی غذایی همچنین سرشار از اسیدهای آمینه است. از آنجایی که تخم مرغ از پروتئین و چربی تشکیل شده است کمترین تأثیر را روی گلیسمی خون می‌گذارد و برای همین بهترین گزینه برای صبحانه است. چون باعث ایجاد احساس سیری شده و اشتها را کاهش می‌دهد.

محققان مشاهده کرده‌اند زنانی که برای صبحانه دو عدد تخم مرغ و نان کامل می‌خورند در طول روز کمتر احساس گرسنگی کرده و کالری‌های کمتری دریافت می‌کنند.

میزان مصرف: یک عدد تخم مرغ کافی است. یک عدد تخم مرغ بزرگ حاوی حدوداً ۷۵ کالری و ۵ گرم چربی است که کمتر از ۲ گرم آن چربی اشباع شده است. شما می‌توانید برای صبحانه املت (تهیه شده با دو عدد تخم مرغ) و یک برش نان کامل (سبوس دار) میل کنید.

دانه های روغنی

تخمه‌ی کدو، تخمه‌ی آفتابگردان، بادام، گردو، کنجد و غیره جزو مواد غذایی فوق‌العاده محسوب می‌شوند. این مواد غذایی سرشار از پروتئین، چربی‌های مفید و فیبر هستند که به تدریج باعث تثبیت گلیسمی و کنترل اشتها می‌شود.

با وجود اینکه این دانه های روغنی سرشار از چربی‌اند (۱۲ تا ۱۴ گرم در ۳۰ گرم) باید بدانید این چربی‌ها چربی‌های اشباع نشده ی مونو و چربی‌های اشباع نشده ی پُلی‌اند که برای قلب مفید است. علاوه بر این در هر ۳۰ گرم از این دانه های روغنی ۴ تا ۹ گرم پروتئین وجود دارند. در نهایت باید بگوییم این مواد غذایی حاوی استرول است که با کلسترول بالا مقابله می‌کند. محققان با بررسی ۲۷ میوه و دانه روغنی مختلف دریافتند که دانه های کنجد حاوی بیشترین میزان استرول است.

میزان مصرف: یک یا دو قاشق غذاخوری از این دانه های روغنی کافی است. توجه داشته باشید دانه های روغنی پرکالری است پس در مصرف آن‌ها زیاده‌روی نکنید. می‌توانید برای عصرانه یک مشت تخمه‌ی کدو یا تخمه‌ی آفتاب گردان میل کنید.

سرکه

بسیاری از فواید این چاشنی هنوز برای مردم ناشناخته است. افزودن سرکه به غذاها، ۱۹ تا ۵۵ درصد گلیسمی موجود در این غذاها را کاهش می‌دهد. اسید موجود در سرکه نمی‌گذارد گلوسیدهای غذا به قند خون تبدیل شود.

نتیجه‌ی پژوهش‌ها نشان داده است که سرکه می‌تواند احساس سیری را افزایش دهد و برای همین همیار لاغری بسیار خوبی محسوب می‌شود. خوش طعم بوده و عملاً کالری ندارد.

در خصوص سرکه بالزمیک مراقب باشید زیرا به اکثر این محصولات صنعتی قند اضافه می‌کنند.

میزان مصرف: ۱ تا ۲ قاشق چای‌خوری. توجه داشته باشید در مصرف سرکه نیز دچار افراط نشوید.



در این مطلب به نقل از «Prevention»، به ۷ ماده غذایی که خطر بروز بیماری های چشمی را کاهش می دهد، اشاره شده است:

 

پرتقال

 

میوه های سرشار از ویتامین C مانند پرتقال، هلو، توت فرنگی، گوجه فرنگی و فلفل دلمه ای قرمزی از سرخرگ های موجود در چشم حمایت می کند و خطر بروز بیماری آب مروارید را کاهش می دهد.

 

بادام زمینی

 

منبع عالی ویتامین E است که از چشم در برابر آسیب رادیکال آزاد محافظت می کند. ویتامین E از پیشرفت آب مروارید و دژنراسیون ماکولار تباهی لکه زرد پیش گیری می کند.

 

بادام، دانه آفتابگردان، فندق همه منابع ویتامین E هستند.

 

لوبیا قرمز

 

منبع عالی روی است که برای سلامت چشم ضروری است و به بدن کمک می کند تا ویتامین A را از کبد بگیرد و به شبکیه چشم انتقال دهد تا ملانین که برای محافظت چشم مهم است، تولیدشود. مصرف روی از شب کوری و بروز آب مروارید پیشگیری می کند. گوشت گاو، غذاهای دریایی، گوشت طیور و دانه کدو حلوایی منبع عالی روی است.

 

ماهی سالمون

 

این ماهی حاوی ۲نوع اسید چربی امگا ۳ است که نقش مهمی در پیشگیری از بیماری های چشم دارد. کمبود امگا۳ سبب سندروم خشکی چشم می شود. منبع عالی دیگر آن ماهی تن، ساردین، گردو و دانه کتان است.

 

غلات سبوس دار

 

نتایج بررسی های اخیر نشان می دهد، رژیم غذایی با شاخص پایین گلیسمی احتمال بروز دژنراسیون ماکولار(تباهی لکه زرد) را ۸۰ درصد کاهش می دهد. برای کاهش سریع شاخص گلیسمی غذا، غلات سبوس دار را جایگزین نشاسته های تصفیه شده کنید. برنج سبوس دار، جو دو سر، نان سبوس دار و پاستای سبوس دار مصرف کنید.

 

زردآلو

 

اگر به شب کوری مبتلا هستید، زردآلو مصرف کنید.

 

زردآلو، سرشار از بتاکاروتن، نوعی کاروتینوئیدز است . بتاکاروتن علاوه بر مقابله با شب کوری از بروز آب مروارید نیز پیشگیری می کند. هویج، طالبی و کدو منبع عالی بتاکاروتن است.

 

کلم بروکلی

 

کلم پیچ پخته شده، اسفناج، برگ های شلغم، کلم بروکلی و تخم مرغ، سرشار از ۲ نوع آنتی اکسیدان قوی به نام های لوتین و زیزانتین است که از چشم در برابر آسیب های شبکیه، آب مروارید و تباهی لکه زرد محافظت می کند.

 

مواد غذایی مفید را ترکیب کنید

 

نتایج بررسی های اخیر نشان می دهد، مصرف ترکیبی از مواد مغذی مفید برای چشم به طور موثر پیشرفت بیماری تباهی لکه زرد را کند می کند.

 

بنابراین به جای تمرکز کردن روی یک ماده مغذی، از میوه و سبزی های متنوع، چربی های سالم، کربوهیدرات سرشار از فیبر استفاده کنید و مصرف گوشت قرمز، شکر و آردهای تصفیه شده را کم کنید.




با خوردن روزی یک عدد گردو از پزشک بی نیاز شوید

در حالی که متخصصان تغذیه و سلامت تاکید می کنند که مصرف یک مشت از مغز خشکبار در روز خطر بروز بیماریهای قلبی را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد، مغز گردو علاوه بر این ها، خواص بسیار دیگری نیز برای بدن دارد و مصرف روزانه یک عدد مغز گردو شما را از پزشک بی نیاز می کند.

 

مغز گردو منبع غنی از چربی های مفید یا همان اسیدهای چرب امگا ۳ است که در ماهی و تخمه کتان یافت می شوند. این چربی ها خطر ابتلا به بیماری های قلبی را کاهش می دهند. علاوه بر این، چربی های امگا ۳ در تقویت سیستم ایمنی بدن بسیار موثر هستند، خاصیت ضد التهابی فوق العاده دارند و از بدن در برابر آرتریت، آسم، پسوریازیس، سندرم پیش از قاعدگی (PMS) و انواع خاصی از سرطان ها محافظت می کنند.

 

این اسیدهای چرب درعین حال خاصیت ضد افسردگی دارند و برای بیماران مبتلا به شیزوفرنی، مانیا افسردگی، اختلال دو قطبی و بی ثباتی های خلقی مفید هستند.

 

مغز گردو رژیم غذایی غنی برای کاهش سطح کلسترول بد و کاهش خطر امراض قلبی و عروقی است. بعلاوه مغز گردو با کاهش میزان کلسترول بد خاصیت ضد التهابی دارد و عملکرد اندوتلیال را بهبود می بخشد. نقصان در عملکرد اندوتلیال با افزایش خطر بیماریهایی چون فشار خون بالا، دیابت، سطح غیرعادی کلسترول و بیماری قلبی مرتبط است.

علاوه بر این ها، مغز گردو حاوی ترکیبات محافظ اعصاب مانند ویتامین ای، فولیت، ملاتونین، پلی فنول ها و آنتی اکسیدان ها است. این ترکیبات در بهبود کارکرد مغز و به تاخیر انداختن روند پیری بسیار موثر هستند.



صبحانه نقش مهمی در تولید انرژی دارد. این وعده غذایی باعث تعادل قند خون شده و وزن را ثابت نگه می‌دارد.

 

یکی از اشتباهات افرادی که تمایل دارند وزن‌شان را ثابت نگه دارند، حذف صبحانه است. با این کار ذخایر انرژی بدن را با کمبود مواجه می‌کنند زیرا ۸۰ درصد انرژی بدن در طول شب تا صبح تخلیه و مصرف می‌شود. بنابراین بدن با یک کمبود مواجه می‌شود.

در یک تحقیق روشن شده است افرادی که صبحانه نمی‌خورند ۵ برابر بیشتر در معرض چاقی قرار دارند. دستورالعمل‌های پیشنهاد شده در زیر به علت دارا بودن فیبر، امگا۳، کلسیم و ویتامین دی، ترکیب قدرتمندی را شامل می‌شود که قند خون را ثابت نگه داشته و باعث چربی‌سوزی می‌شود.

سبزیجات پیشنهادی برای وعده ی  صبحانه:

گشنیز، گوجه گیلاسی رنگی، عدس، فلفل دلمه، اسفناج، فلفل دلمه رنگی و گوجه‌فرنگی خرد شده به همراه پیازچه خرد شده و خامه ترش، زیره و یک تکه نان انرژی قابل توجهی به بدن می‌رساند. پروتئین حبوبات و فیبر موجود در آن باعث بالا رفتن سطح انرژی بدن می‌شود.



بیشتر افراد توجهی به رژیم غذایی خود ندارند و همین عامل باعث می شود تا بسیاری از بیماری ها به سراغشان بیاید. با در نظر گرفتن ارزش مواد غذایی توصیه می شود از خوردن خوراکی های زیر خودداری کنید:

1-‌ فست فود

فست فودها در واقع حاوی مقدار بسیار ناچیزی غذای واقعی هستند. غذا باید بدن را تغذیه كند در حالی كه فست فودها به جز خورده شدن خاصیت دیگری ندارند و فاقد مواد و املاح مورد نیاز برای بدن هستند. بعلاوه فست فودها حاوی مقادیر زیادی چربی، كالری و نمك هستند كه همگی آنها به بدن آسیب می‌رسانند. این غذاها فقط مانع از رسیدن ریزمغذی‌های ضروری به بدن می‌شوند.

 

برای خواندن ادامه متن به ادامه مطلب بروید.



ادامه مطلب ...


تا همین چند سال پیش که لواشک‌های آماده هنوز به بازار نیامده بودند، تابستان‌ پشت‌بام خانه‌ها پر می‌شد از سینی‌هایی که لبریز بود از مایع‌هایی به رنگ زرد و قرمز که پس از چند روزی آفتاب‌گرفتن به لواشک تبدیل می‌شدند.

هنوز هم خانواده‌هایی که خوردنی‌های خانگی را به هر محصول غیرخانگی ترجیح می‌دهند، برای کودکان خود و حتی بزرگ‌تر‌‌ها لواشک خانگی درست می‌کنند. لواشک در واقع نوعی عصاره گرفته شده از میوه هاست که متخصصان تغذیه به آن اکستراکت می گویند و از طریق خشک کردن به‌دست می آید.
خشک کردن از ساده‌ترین و متداول‌ترین روش‌های نگهداری مواد غذایی است که عمری به اندازه تمدن بشر دارد و امروزه در کشورهای مختلف به شکل‌های گوناگون از روش‌های سنتی تا الگوهای صنعتی انجام می شود.

لواشک خوردنی محبوب بسیاری از کودکان است که انوع بهداشتی آن در مقایسه با سایر هله‌ هوله‌ها چندان هم مضر نیست. غیر از نمک که برای جلوگیری از فاسد شدن انواع لواشک های صنعتی به مقدار زیاد به آنها اضافه می شود و از معایب این ماده غذایی است ریزمغذی های مفید و برخی ویتامین‌ها در لواشک به میزان خوبی وجود دارد و چون ماده اولیه لواشک انواع میوه هاست، بنابراین مصرف آن تا حدی فواید میوه را دارد و به مصرف پفک یا چیپس ترجیح دارد.

از سوی دیگر نداشتن کالری بالا مزیت دیگر لواشک به عنوان یک خوراکی است. این در حالی است که مصرف شیرینی ها و چیپس و مواد مشابه همگی به علت کالری بالا چاقی را به دنبال دارند.

البته بهداشتی بودن لواشک‌ها یک موضوع بسیار پراهمیت است. از آن‌ جایی که درتهیه لواشک به صورت غیرکارخانه‌ای باید آن را در فضای آزاد و مقابل نور خورشید قرار داد، باید به بهداشت محیطی که لواشک در آن قرار می‌گیرد توجه نشان داد.
بسیاری از کدبانو‌ها هنگامی که سینی لواشک را در مقابل نور خورشید قرار می‌دهند، روی آن یک توری نازک می‌کشند تا از گزند حشرات و گرد و خاک محیط در امان بماند.
اما لواشک‌هایی که به صورت فله‌ای تولید شده و معمولا به صورت باز در نزدیکی مدارس و اماکن تفریحی فروخته می‌شوند به اندازه کافی بهداشتی نیستند.
امروزه با توجه به توسعه صنایع غذایی روش‌های تهیه لواشک هم تحول یافته و نمونه های نوین این محصول با نظارت بهداشتی کافی تولید می شود.

 



مصرف بادام زمینی میزان کلسترول بد خون و تری گلیسرید خون را کاهش می دهد.

 

چند تن از پژوهشگران دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، تاثیر مصرف روزانه ۵۰ گرم بادام زمینی را در یک مدت زمان ۴ هفته ای بر ۳۷ بیمار دچار افزایش کلسترول خون بررسی کردند.

 

بر پایه یافته های این تحقیق، مصرف بادام زمینی به میزان ۱۵ درصد کل انرژی مورد نیاز روزانه، میزان کلسترول تام، کلسترول بد یا ال.دی.ال و تری گلیسرید خون را کاهش می دهد.

 

پیش از این نیز بررسی ها تاثیر مفید آجیل از جمله بادام زمینی را در کاهش چربی های بد خون و پیشگیری از بیماری های قلبی نشان داده بود.


 



 

چای سیاه خطر سکته ی قلبی را کاهش می دهد:

 نوشیدن چای سیاه از بروز سکته قلبی و دیابت نوع ۲ در افراد جلوگیری می کند.

 نوشیدن سه فنجان چای سیاه در روز تا ۶۰ درصد خطر بروز سکته قلبی را در افراد کاهش می دهد.

براساس مطالعات اخیر دانشمندان، مصرف سه فنجان چای سیاه در روز از بروز دیابت و سکته قلبی در افراد جلوگیری می کند

 چای سیاه مملو از آنتی اکسیدانی است که از تجمع کلسترول در رگ های خونی جلوگیری می کند و همچنین از بروز فشار خون بالا در افراد جلوگیری می کند


 



صفحه قبل 1 2 صفحه بعد

درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید
آخرین مطالب
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان کهکشاه بی رنگ و آدرس zxa.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان


ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:







javahermarket